FESTIWAL KINA WŁOSKIEGO: Ostatnie prosecco (od 2018-04-14)

Akcja filmu rozgrywa się wśród wzgórz Conegliano i Valdobbiadena, skąd pochodzi prosecco. To tutaj splatają się losy bohaterów. Właściciela winnicy, hrabiego DesideriaAncillotta (Rade Serbedzija), walczącego zaciekle o swoją ziemię; dyrektora cementowni (Andrea Appi), powalonego pewnej deszczowej nocy siłą trzech kul wystrzelonych z pistoletu; wariata zeskrobującego rdzę z cmentarnych grobów; niedawno awansowanego policjanta Stucky’ego, pół wenecjanina pół Persa, nieporadnie prowadzącego śledztwa, przytłoczonego brakiem doświadczenia i coraz większa ilością nierozwiązanych spraw.To historia kryminalna, która opowiada o fascynacji ziemią, odurzającej mocy bąbelków i konflikcie między zachłannością a poszanowaniem. To historia o wartościach, przymiotach i pięknie.

ZWIASTUN

FESTIWAL KINA WŁOSKIEGO: Żona czy mąż (od 2018-04-15)

W wyniku niewiarygodnego eksperymentu Andrea (Pierfrancesco Favino), utalentowany neurochirurg, i jego żona Sofia (Kasia Smutniak), ambitna prezenterka telewizyjna, zamieniają się ciałami. Od teraz muszą prowadzić życie swojej drugiej połówki. Nowa sytuacja sprawi, że nie tylko lepiej poznają szczegóły z codziennej egzystencji małżonka, ale będą mogli również inaczej spojrzeć na swój związek. Czy niespodziewana zamiana ról to uratuje ich związek? A może zakochają się na nowo?

ZWIASTUN

FESTIWAL KINA WŁOSKIEGO: Terapia małżeńska dla kochanków (od 2018-04-16)

Viviana i Modesto łączy na tyle burzliwa relacja, że muszą skorzystać z pomocy jaką daje terapia dla par. Jest tylko jeden problem: oni nie są parą, a przynajmniej nie oficjalnie. Są kochankami, choć pozostają w związkach małżeńskich, z których każde ma dziecko. Oboje są uwięzieni w nieszczęśliwych małżeństwach, nie wiedzą jak rozwiązać problem, którego stawką jest ich wspólna przyszłość. Rzucić się na głęboką wodę w pozamałżeńską relację i zaryzykować nowy rozdział życia, jak chciałaby intrygująca Viviana (Ambra Angiolini) czy iść za sugestią grubiańskiego Modesta (Pietro Sermonti) i kontynuować skomplikowaną podwójną egzystencję. By spróbować znaleźć rozwiązanie dręczącego ich problemu, Viviana zaciąga Modesta do terapeuty, szukając ratunku dla ich relacji targanej od jakiegoś czasu ciągłymi kłótniami i spięciami. Czy wsparcie specjalisty będzie w stanie pomóc tym dwojgu, wolnym od zobowiązań małżeńskich i rodzinnych, w pokonaniu kryzysu? Czy Viviana i Modesto będą potrafili cieszyć się swoją miłością, nie popadając w ciągłe konflikty

ZWIASTUN

FESTIWAL KINA WŁOSKIEGO: Dziewczyna we mgle (od 2018-04-17)

Ekranizacja bestsellerowej powieści Donato Carrisi, autora "Zaklinacza". W odizolowanym od świata górskim miasteczku zaginęła szesnastoletnia dziewczyna. Rodzice są zrozpaczeni, a mieszkańcy – zszokowani. Nie potrafią przyjąć do wiadomości, że porywaczem może być ktoś z nich. Porywaczem... lub zabójcą. Przybyły na miejsce agent specjalny Vogel (Toni Servillo) nie ma wątpliwości, że tropi mordercę. I że jest to ktoś z miejscowych. Nie interesują go badania kryminalistyczne, odciski palców i ślady DNA. Vogel wykorzystuje media. Bo ludzie nie potrzebują sprawiedliwości – potrzebują spektaklu. A on zapewni im widowiskowe polowanie na potwora.

ZWIASTUN

FESTIWAL KINA WŁOSKIEGO: Milości nieporadne (od 2018-04-18)

Claudia (Lucia Mascino) i Flavio (Thomas Trabacchi) byli w sobie bardzo zakochani, a ich namiętna miłość trwała kilka lat. Teraz, kiedy się rozstali, ich świat dryfuje w nieokreślonym kierunku. Koniec relacji jest traumatyczny dla romantycznej Klaudii, która nie umie zapomnieć o tym, co ich łączyło. Natomiast dla Flavia nowy rozdział  jest koniecznością, naglącą potrzebą podsycaną spotkaniem z młodą Giorgią. W jednej chwili, z dyskretną pomocą letniego deszczu, między mężczyzną a żywiołową trzydziestolatką rodzi się uczucie. Również w życiu Claudii w końcu nadchodzi punkt zwrotny. Z Niną (Valentina Bellè) znały się wcześniej, z uczelni. Różnią je pozycja społeczna, wiek i przekonanie, że atencja, którą się darzą, nigdy nie przerodzi się w miłość. Jednak teraz sprawy mają się zgoła inaczej. Czy w ramionach uwodzicielskiej dziewczyny nasza bohaterka odnajdzie miłość? To komedia sentymentalna, która opowiada obrazowo i ironicznie historię „nieporadnej” miłości. Ale i o tym, jak kobiety radzą sobie z rozstaniem i z nowym początkiem, który po nim nadchodzi.

ZWIASTUN

 

FESTIWAL KINA WŁOSKIEGO:Wszystko czego pragniesz (od 2018-04-19)

Dwudziestodwuletni Alessandro mieszka w rzymskiej dzielnicy Zatybrze, jest niewykształcony i niesforny. Giorgio ma osiemdziesiąt pięć lat i jest poetą. Obaj mieszkają blisko siebie, ale nigdy wcześniej się nie spotkali, aż do teraz. 
Alessandro niechętnie przyjmuje pracę polegającą na dotrzymywaniu towarzystwa temu eleganckiemu starszemu mężczyźnie podczas popołudniowych spacerów. W ciągu kolejnych dni z gmatwaniny myśli  poety i z jego wierszy wyłania się pomału wspomnienie odległej przeszłości, będące wskazówką i punktem wyjścia do prawdziwej wyprawy w poszukiwaniu skarbu. Alessandro wyrusza wraz z Giorgiem w podróż, podczas której odnajdzie nie tylko dawno temu ukryte bogactwo, ale i siebie samego.

ZWIASTUN

Tam, gdzie mieszka Bóg (od 2018-04-20)

Mały Andrew ucieka z domu, by odszukać położone w górach sanktuarium Jezusa. W ślad za chłopcem wyrusza czwórka jego oddanych, szkolnych przyjaciół. Razem przeżyją wiele niezapomnianych przygód na leśnym szlaku. A przede wszystkim zrozumieją, że z Bożą pomocą są w stanie stawić czoła największym przeciwnościom.

ZWIASTUN

Dziewczyna we mgle (od 2018-04-20)

Ekranizacja bestsellerowej powieści Donato Carrisi, autora "Zaklinacza". W odizolowanym od świata górskim miasteczku zaginęła szesnastoletnia dziewczyna. Rodzice są zrozpaczeni, a mieszkańcy – zszokowani. Nie potrafią przyjąć do wiadomości, że porywaczem może być ktoś z nich. Porywaczem... lub zabójcą. Przybyły na miejsce agent specjalny Vogel (Toni Servillo) nie ma wątpliwości, że tropi mordercę. I że jest to ktoś z miejscowych. Nie interesują go badania kryminalistyczne, odciski palców i ślady DNA. Vogel wykorzystuje media. Bo ludzie nie potrzebują sprawiedliwości – potrzebują spektaklu. A on zapewni im widowiskowe polowanie na potwora.

ZWIASTUN

Nie jestem czarownicą (od 2018-04-20)

Uznana za czarownicę i jako sierota bezbronna wobec oskarżeń, dziewięcioletnia Shula zostaje wysłana do obozu dla wiedźm. Wykluczone ze wspólnoty, odizolowane kobiety zmuszane są do ciężkiej pracy i traktowane jako turystyczna atrakcja. Każda z czarownic ma przytwierdzoną do pleców białą szarfę – po to, by nie mogła odlecieć.

 

ZWIASTUN

FESTIWAL KINA FRANCUSKIEGO: Momo (od 2018-04-26)

André i Laurence to bezdzietna para, mieszkająca na cichych przedmieściach Paryża. Wiodą spokojne i raczej nudne życie. Pewnego dnia odkrywają w swoim domu nieproszonego gościa - mówiącego obcym dialektem dziwaka, który oznajmia im, że jest ich synem. André, wierząc, że padli ofiarą pomyłki lub naciągacza, nie chce mieć z nim nic wspólnego. Natomiast Laurence, w obliczu czegoś tak niewytłumaczalnego, nagle staje się matką, którą nigdy nie była i przyjmuje z otwartymi ramionami swojego odnalezionego syna, a także jego żonę i psa… Wojna domowa jest nieunikniona.

ZWIASTUN (bez napisów)

Śmierć Stalina (od 2018-04-27)

Dobra zmiana to przeżytek – czas na zmianę totalną! Umiera Józef Stalin– dyktator ZSRR, tyran i bestia odpowiedzialna za śmierć milionów ludzi. Pośród elit władzy rozpoczyna się walka o dominację i wpływy po zmarłym przywódcy. Niektórzy chcą naprawy i pozytywnych zmian, a plany innych mogą pogrążyć kraj jeszcze bardziej. Wszystkim jednak przyświeca ten sam motyw – nie dać się zabić i jakimś cudem przeżyć chaos, w jakim pogrąża się Kreml. Szaleństwo totalitaryzmu zostaje obnażone w pełnej krasie.

ZWIASTUN

FESTIWAL KINA FRANCUSKIEGO: Barbara (od 2018-04-27)

Brigitte przygotowuje się do roli słynnej francuskiej piosenkarki Barbary.
Aktorka dokładnie bada postać, gesty, maniery i intonacje. Uczy się
partyturmuzycznych, naśladuje wyraz twarzy, ale, jak robi Brigitte
i więcej, stopniowo łączy się z postacią. Reżyser przygotowuje się
również do nakręcenia filmu: studiuje materiał archiwalny i pieczołowicie
dobiera muzykę. Jest zainspirowany, a nawet opętany - ale Barbarą czy jej
nowym wcieleniem.
                                                                                      ZWIASTUN

 

 

 

FESTIWAL KINA FRANCUSKIEGO: Paryż i dziewczyna (od 2018-04-28)

Pauli właśnie rozsypał się wieloletni związek. Nie ma kogo prosić o wsparcie, bo relacje z matką są bardziej niż luźne, a wyrozumiałość przyjaciół dawno się skończyła. Paula zaczyna nowy rozdział życia, zmagając się z własną skłonnością do autodestrukcji.

ZWIASTUN (bez napisów)

FESTIWAL KINA FRANCUSKIEGO: Sierota (od 2018-04-29)

Portret jednej kobiety na czterech różnych etapach życia. Mała dziewczynka ze wsi bierze udział w tragicznej zabawie w chowanego. Nastolatka miota się od ucieczki do ucieczki i od mężczyzny do mężczyzny, bo wszystko to jest lepsze niż jej smutny dom. Młoda dziewczyna z prowincji przybywa do Paryża, gdzie ociera się o katastrofę. Spełniona kobieta ufa, że przeszłość jej nie dopadnie. Cztery różne aktorki wcielają się w jedną i tę samą postać.

ZWIASTUN

 

 

FESTIWAL KINA FRANCUSKIEGO: 120 uderzeń serca (od 2018-04-30)

W filmie Campillo euforia spotyka rozpacz, a przyspieszone bicie serca przypomina tykanie odliczającego czas zegara. Bo o wyścig z czasem tu chodzi: mamy wczesne lata 90., epidemia AIDS zbiera we Francji swoje żniwo przy cichej zgodzie rządu i koncernów farmaceutycznych. Zmowę milczenia wokół choroby akcjami, marszami, happeningami starają się przerwać aktywiści z paryskiego ACT UP.

ZWIASTUN

FESTIWAL KINA FRANCUSKIEGO: Isabelle i mężczyźni (od 2018-05-01)

Isabelle mieszka w Paryżu. Jest rozwiedzioną, samotną matką. Jako kobieta dojrzała wie, czego chce i wie, co może sama dać. Po latach rozczarowujących relacji, po raz kolejny próbuje znaleźć miłość. Chce odszukać tę jedyną, prawdziwą i do końca życia, chociaż chyba już przestała w nią wierzyć. Spotyka na swej drodze nowego mężczyznę, przy którym przeżywa skrajne emocje: od radości i nadziei po zagubienie i smutek.

ZWIASTUN (bez napisów)

FESTIWAL KINA FRANCUSKIEGO: Jeannette. Dzieciństwo Joanny d'Arc (od 2018-05-02)

Dumont kontynuuje swoje eksperymenty z gatunkami filmowymi i opowiada historię Joanny w konwencji musicalu. Na eklektycznej ścieżce dźwiękowej techno spotyka się z rockiem i rapem, a towarzyszące piosenkom absurdalne układy taneczne wprowadzają na ekran humor rodem z Martwych wód. Dumont nie byłby jednak sobą, gdyby ograniczył się wyłącznie do niezobowiązującej zgrywy. Łącząca żarliwą wiarę z nieposkromionym gniewem Joanna, tak jak wielu bohaterów francuskiego reżysera, zostaje umiejscowiona na pograniczu grzechu i świętości. Sam film, mimo historycznego kostiumu, stanowi natomiast celny komentarz do czasów, w których fanatyzm religijny coraz częściej stanowi źródło przemocy.

ZWIASTUN (bez napisów)

FESTIWAL KINA FRANCUSKIEGO: Cierplii pacjenci (od 2018-05-03)

Wstawać, ubierać się, chodzić, grać w koszykówkę – tych wszystkich czynności Ben nie potrafi wykonywać w chwili, kiedy po ciężkim wypadku trafia do ośrodka rehabilitacyjnego. Jego nowi znajomi to tetraplegicy, paraplegicy, osoby z urazami czaszkowo-mózgowymi... Krótko mówiąc: inwalidzi z najwyższej półki. Razem będą odkrywać, czym jest cierpliwość. Będą walczyć, żartować, drzeć się na siebie, flirtować, a przede wszystkim wspólnie znajdą siły, by na nowo uczyć się życia. „Pacjenci” to historia o ponownych narodzinach, o chaotycznej podróży, na którą składają się zwycięstwa i porażki, łzy i salwy śmiechu oraz, co najważniejsze, spotkania: człowiek nie wraca do zdrowia w samotności.

ZWIASTUN

WIOSNA FILMÓW: Do zobaczenia w zaświatach (od 2018-05-04)

Listopad 1918 roku, koniec I wojny światowej. Kilka dni przed zawieszeniem broni Edward Péricourt, niegdyś wzięty artysta, ratuje życie skromnemu urzędnikowi - Albertowi Maillardowi. Wcześniej mężczyźni nie mieli ze sobą nic wspólnego, jednak wojna i absurdalny rozkaz porucznika Pradelle splatają ich losy. Już jako weterani bohaterowie orientują się, że dla powojennej Francji takie ludzkie wraki jak oni są tylko kłopotem. Dodatkowo Pradelle ma zamiar zbić fortunę na zwłokach ofiar wojennych. Wtedy w przyjaciołach odzywa się duch walki o sprawiedliwość. Czy ich zemsta będzie słodka i pomoże upamiętnić prawdziwych bohaterów narodu...?

Film wyświetlany w ramach Wiosny Filmów w Polsce.

WIOSNA FILMÓW: Neapol spowity tajemnicą (od 2018-05-04)

Zmysłowy i niepokojący film noir autorstwa wielokrotnie nagradzanego włoskiego reżysera tureckiego pochodzenia Ferzana Özpetka, znanego z takich dzieł jak „Mine vaganti. O miłości i makaronach”, „Okna”, „On, ona i on” czy „Noc w haremie”.

 Podczas okultystycznej neapolitańskiej ceremonii w domu swojej ciotki, lekarka patolożka Adriana zostaje uwiedziona przez przystojnego młodzieńca Andreę. Oboje spędzają upojną noc w mieszkaniu kobiety. Rankiem Andrea prosi Adrianę o ponowne spotkanie popołudniu, jednak bohaterka się nie zgadza. Następnego dnia, ku swojemu przerażeniu, Adriana odkrywa, że zamordowany młody człowiek, którego sekcję zwłok ma przeprowadzić, to nie kto inny jak Andre.

Dodatkowo Adriana dowiaduje się od inspektorów policji, że Andrea posiadał jej nagie zdjęcia. Wkrótce potem patolożka postanawia na własną rękę zbadać okoliczności tajemniczej i brutalnej śmierci Andrei. Wtedy też w mieście pojawia się człowiek, który wygląda dokładnie tak jak Andrea...

Film wyświetlany w ramach Wiosny Filmów w Polsce.

WIOSNA FILMÓW: Ramen. Smak Wspomnień (od 2018-05-04)

Masato jest młodym kucharzem specjalizującym się w ramenach. Po nagłej śmierci swojego oschłego ojca, chłopak pakuje walizkę i przeprowadza się z japońskiego Takasaki do Singapuru, gdzie ma nadzieję odkryć tajemnicę związku swoich rodziców. Bohater ma przy sobie czerwony notatnik - pełen refleksji i starych zdjęć - pozostawiony przez matkę, która zmarła, gdy Masato miał zaledwie dziesięć lat. W Singapurze kucharz poznaje Miki - japońską blogerkę i samotną matkę, która pomaga mu odnaleźć wuja Wee ze strony matki - właściciela restauracji Bak Kut Teh. Przy okazji Masato odkrywa, że jego babka Lee wciąż żyje i posiada klucz do tyleż romantycznej, co burzliwej historii miłosnej rodziców chłopaka. Masato wraz babcia spróbują wzajemnie wyleczyć swoje skołatane dusze w kuchni, gdzie posiłki są czymś więcej niż sumą składników.

Film wyświetlany w ramach Wiosny Filmów w Polsce.

WIOSNA FILMÓW: Fokstrot (od 2018-05-04)

Nagrodzona Srebrnym Niedźwiedziem na 74. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji koprodukcja niemiecko-francusko-izraelska według scenariusza reżysera z polskim paszportem Samuela Maoza.

 

Pewnego dnia zwyczajne izraelskie małżeństwo, Michael i DaphnaFeldmannowie zostają zdruzgotani niespodziewaną wiadomością. U progu ich domu pojawiają się żandarmi i informują o śmierci ich syna Jonathana podczas służby na niemal opustoszałym posterunku wojskowym. Z biegiem czasu Michael staje się coraz bardziej sfrustrowany niekończącymi się wizytami całej armii krewnych i biurokratów składających nieszczere kondolencje. Podczas gdy jego żona przeżywa żałobę w ciszy i spokoju, Michael wpada w spiralę gniewu, który przybiera coraz bardziej absurdalne rozmiary – analogicznie do surrealistycznych doświadczeń wojennych jego syna... W głównej roli występuje znakomity aktor izraelski Lior Aszkenazi, gwiazda doskonale znanej również w Polsce czarnej komedii „Duże złe wilki”, jednego z ulubionych filmów Quentina Tarantino.

Film wyświetlany w ramach Wiosny Filmów w Polsce.

WIOSNA FILMÓW: Jesień we Francji (od 2018-05-04)

Nowy dramat wielokrotnie nagradzanego czadyjskiego reżysera Mahamata-Saleha Harouna, laureata Nagrody Jury w Cannes za film „Krzyczący mężczyzna”, to nie tylko zdecydowany i ważny głos w palącym temacie uchodźców, ale i refleksja o zderzeniu uczucia dwojga ludzi z wymogami biurokracji.

Bohaterem filmu jest Abbas Mahadjir, nauczyciel w szkole średniej w Republice Środkowej Afryki, który wraz z dwójką dzieci opuszcza swój rozdarty wojną kraj i przenosi się do Francji. Na miejscu Abbas składa wniosek o azyl polityczny, po czym znajduje pracę w markecie spożywczym. W międzyczasie poznaje Francuzkę, Carole Blaszak, która się w nim zakochuje i oferuje dach jemu i jego rodzinie. Jaki los czeka Carole i Abbasa? Czy ucieczka z piekła bezdusznej wojny do piekła bezdusznych przepisów i urzędów zakończy tułaczkę?

Film wyświetlany w ramach Wiosny Filmów w Polsce.

WIOSNA FILMÓW: Utoya, 22 lipca (od 2018-05-04)

Prezentowane w Konkursie Głównym 68. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie, nowe dzieło Erika Poppe, autora głośnych filmów „Hawaje, Oslo”   i „Zniknięcie”.

Spotykamy się z 18-letnią Kają na 12 minut przed pierwszym wystrzałem na wyspie Utøya, 22 lipca 2011 roku, słonecznego dnia, który potem zapisze się w historii jako najgorszy w historii współczesnej Norwegii. Uczestnicy letniego obozu już wiedzą o bombie zdetonowanej przez Andersa Behringa Breivika w centrum Oslo. Ale czy to możliwe, by prawicowy ekstremista był teraz na wyspie? Kilka godzin po zamachu w Oslo szaleniec otworzył ogień do obozowiczów, zabijając 69 osób    i raniąc ponad 100. Film otwierają dokumentalne ujęcia eksplozji, po których następuje próba odtworzenia doświadczeń ofiar drugiego zamachu. Scenariusz powstał na bazie prawdziwych zeznań ocalałych. Reżyser podąża kamerą za Kają, inscenizując feralne kilkadziesiąt minut walki o życie. „Nigdy tego nie zrozumiesz”, mówi bohaterka do telefonu, który pojawia się w kadrze dopiero później. Przede wszystkim bowiem swoje słowa Kaja kieruje do nas, widzów...

Film wyświetlany w ramach Wiosny Filmów w Polsce.

Przyjaciele kina Pionier

  • Przyjaciele kina Pionier
  • Przyjaciele kina Pionier
  • Przyjaciele kina Pionier
  • Przyjaciele kina Pionier
  • Przyjaciele kina Pionier
  • Przyjaciele kina Pionier: Kino solo
Do góry