Toni Erdmann -pokaz specjalny (darmowe wejściówki do odebrania w kasie Kina) (od 2017-01-27)

Ten film stał się wydarzeniem ostatniego festiwalu w Cannes. To o nim najczęściej rozmawiano w kuluarach, dostał najwyższe noty w rankingu krytyków w „Screen International”. Recenzenci docenili abstrakcyjny, absurdalny, a jednocześnie bezpretensjonalny humor Toniego Erdmanna. Maren Ade zapisuje kilka dni, które ojciec postanawia spędzić z dorosła córką – menedżerką wysłaną przez korporację do rumuńskiej filii firmy. Przyjeżdża on niespodziewanie do Bukaresztu i swoimi żartami i szaleństwami doszczętnie rozbija codzienność kobiety. Toni Erdmann to przewrotna komedia o tym, co jest naprawdę ważne. Opowieść o dwóch pokoleniach i pogłębiającej się między nimi przepaści. O generacji, dla której wyznacznikiem sukcesu nie były wyłącznie euro na koncie i tabliczka na drzwiach gabinetu odgrodzonego ścianką działową od reszty open space’u. Ale również o rzeczywistości kobiety, która postawiła wszystko na pracę i w końcu musi zadać sobie kluczowe pytanie: o wyznawane wartości. Fascynuje tu główny bohater, pozornie zbudowany z samych wad. Ale może właśnie on jest w stanie odkryć przed nałogową pracoholiczką coś, czego ona w biegu nie była w stanie dostrzec?

ZWIASTUN

Człowiek z magicznym pudełkiem (od 2017-10-20)

Warszawa, rok 2030. Wydawać by się mogło, że dla Adama (Piotr Polak) lepsze jutro było… wczoraj. Dotknięty zanikiem pamięci bohater musi zacząć wszystko od nowa. Przeprowadza się i rozpoczyna pracę w potężnej korporacji. Poznaje w niej atrakcyjną Gorię (Olga Bołądź), którą jest totalnie oczarowany. Początkowo dziewczyna opiera się jego zalotom, uparcie twierdząc, że nie jest w jej typie. Gdy jednak romans nabiera rumieńców, chłopak dokonuje niebywałego odkrycia. W swoim nowym mieszkaniu znajduje stare radio, które nadaje audycje z lat 50. Okazuje się, że odbiornik emituje również fale umożliwiające teleportację. Podczas jednej z podróży Adam „utyka” w 1952 roku. Zaniepokojona nieobecnością ukochanego Goria podejmuje się fascynującej, ale i niebezpiecznej misji sprowadzenia go z powrotem.

 

ZWIASTUN

Ana, mon amour (od 2017-10-20)

Ana i Toma poznają się na studiach i bardzo szybko zaczynają pałać do siebie wielką, namiętną miłością. Cieniem na ich relacji kładzie się jednak postępująca choroba psychiczna dziewczyny. Podobnie jak w nagrodzonej Złotym Niedźwiedziem Pozycji dziecka, Călin Peter Netzer wpisuje kameralną historię w szerszą refleksję nad rumuńską rzeczywistością. W Anie..., będącej adaptacją głośnej powieści Cezara Paula-Badescu, czystość młodzieńczego uczucia zostaje skonfrontowana z cynizmem reprezentowanym przez pokolenie rodziców i instytucje, takie jak cerkiew prawosławna. Wielowątkowej fabule towarzyszy odpowiednio skomplikowana forma. Obficie czerpiąca z dorobku psychoanalizy Ana... odwzorowuje strukturę terapeutycznego seansu. W jego ramach narracja zostaje podporządkowana nie ciągowi przyczynowo-skutkowemu, lecz logice skojarzeń i emocji. Dzięki temu sceny obrazujące coraz bardziej toksyczną relację bohaterów przeplatają się z migawkami z euforycznych początków związku, a na ekranie króluje atmosfera melancholii. Srebrny Niedźwiedź w Berlinie.

 

ZWIASTUN

Inxeba. Zakazana ścieżka (od 2017-10-27)

W niektórych rejonach RPA do dziś praktykuje się rytuał męskiej inicjacji, którego przebieg jest ściśle strzeżoną tajemnicą. Jednym z jej strażników jest Xolani, który raz do roku wraca w rodzinne strony i jako mentor pomaga młodym uczestnikom obrzędu. Jego nowy podopieczny, Kwanda, na co dzień żyje w mieście i ma niewiele wspólnego z tradycjami swoich przodków. Pod presją ojca zgadza się wziąć udział w ceremonii. Szybko jednak odkrywa prawdziwe intencje Xolaniego i kwestionuje sens całego rytuału.

 

ZWIASTUN

Pewnego razu w listopadzie (od 2017-11-03)

Marek (Grzegorz Palkowski) właśnie rozpoczyna studia prawnicze na Uniwersytecie Warszawskim. Ma piękną i odwzajemniającą jego uczucie dziewczynę, Olę (Alina Szewczyk). Zaś na co dzień troskliwie opiekuję się matką (Agata Kulesza), z którą mieszka w przedwojennej kamienicy. Kiedy w wyniku eksmisji rodzina traci dach nad głową, rozpoczyna się wyczerpująca tułaczka po Warszawie – między jedną noclegownią a drugą. W końcu Markowi udaje się wynegocjować miejsce w skłocie w centrum miasta. Szczęście bohaterów nie trwa długo, bo w stolicy właśnie rozpoczyna się manifestacja niepodległościowa. Do budynku, w którym znaleźli schronienie, próbuje wedrzeć się grupa agresywnych chuliganów. Wydarzenia, jakie rozegrają się w murach skłotu, odcisną niemożliwe do zatarcia piętno na życiu wszystkich bohaterów.

 

ZWIASTUN

Kobieta z lodu (od 2017-11-03)

Po śmierci męża Hana mieszka samotnie w rodzinnym domu. Jej dwaj dorośli już synowie odwiedzają ją wraz ze swoimi żonami i dziećmi, ale te wizyty na ogół kończą się kłótniami, więc atmosfera w rodzinie jest nienajlepsza. Kiedy Hana spotyka Bronę, twardego mężczyznę uzależnionego od pływania w morzu zimą, przed kobietą otwiera się nagle zupełnie nowy świat. Brona przyjmuje Hanę do swojego zespołu morsów, a ona stopniowo uczy się pokonać strach przed lodowatą wodą. Przede wszystkim jednak na nowo uczy się kochać...

 

 

Młynarski. Piosenka finałowa (od 2017-11-03)

„Piosenka to jest taki drobny twór, który może bardzo sprowokować do myślenia, ale niestety nie jest w stanie go zastąpić" - mówi Wojciech Młynarski. W ponad 3500 tysiącach piosenek sportretował mu współczesnych, tworząc Kronikę Polski i Polaków. Jego „W Polskę idziemy", „Niedziela na głównym" , „Róbmy swoje", czy „Jeszcze w zielone gramy” wciąż pozostają najtrafniejszymi i najdotkliwszymi obrazami Polski. W tych jego miniaturach wyraźniej odbijał się PRL niż na przykład w trzytomowej powieści – mówi w filmie Janusz Głowacki. Nieznane dotąd archiwalia, fotografie, teledyski, niektóre powstałe specjalnie na potrzeby filmu, przypominają najpiękniejsze jego piosenki. „Młynarski. Piosenka finałowa" - film dokumentalny, to przede wszystkim ostatni bardzo osobisty, szczery wywiad z bohaterem. Film dopełnia ponad 30 wypowiedzi jego najbliższych przyjaciół, między innymi: Janusza Gajosa, Janusza Głowackiego, Jerzego Derfla, Janusza Senta, Włodzimierza Korcza, Ewy Bem, Janusza Stokłosy, Ireny Santor, Michała Bajora, Magdy Zawadzkiej, Krystyny Jandy, Rodziny i tych, którzy z nim tworzyli i dla których tworzył: wybitni kompozytorzy, aktorzy, piosenkarze. Te niezwykle uczciwe, bez cenzury, opowieści o Wojtku zbudowały portret niezwykłego artysty, ale też człowieka z wyraźnym pęknięciem, zmagającego się z ludzkimi słabościami.

 

ZWIASTUN

Manifesto (od 2017-11-17)

Niektóre idee są jak odbezpieczony granat i stają się zarzewiem buntu. Inne wietrzeją i stają się śmieszne, a jeszcze inne mają uniwersalną moc wybudzania z letargu i wyostrzania spojrzenia na świat. Nagrodzona Oscarem Cate Blanchett ("Carol”, "Blue Jasmine”) wciela się w 13 różnych postaci – od wokalistki punkowego zespołu, przez nauczycielkę, robotnika, naukowca, wdowę, aż po bezdomnego – aby zderzyć najbardziej radykalne idee XX wieku z bieżącą rzeczywistością.

ZWIASTUN

Cicha noc (od 2017-11-24)

Adam (Dawid Ogrodnik), na co dzień pracujący za granicą, w Wigilię Bożego Narodzenia odwiedza swój rodzinny dom na polskiej prowincji. Z początku ukrywa prawdziwy powód tej nieoczekiwanej wizyty, ale wkrótce zaczyna wprowadzać kolejnych krewnych w swoje plany. Szczególną rolę do odegrania w intrydze ma jego ojciec (Arkadiusz Jakubik), brat (Tomasz Ziętek), z którym Adam jest w konflikcie oraz siostra (Maria Dębska) z mężem (Tomasz Schuchardt). Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej, gdy świąteczny gość oznajmia, że zostanie ojcem. Wtedy, zgodnie z polską tradycją, na stole pojawia się alkohol. Nikt z rodziny nie spodziewa się, jak wielki wpływ na życie ich wszystkich będą miały dalsze wydarzenia tej wigilijnej nocy.

 

ZWIASTUN

Przyjaciele kina Pionier

  • Przyjaciele kina Pionier
  • Przyjaciele kina Pionier
  • Przyjaciele kina Pionier
  • Przyjaciele kina Pionier
  • Przyjaciele kina Pionier: Kino solo
Do góry